Highlights 2014 - Studentveckan.

 
Här kommer highlight nummer tre från 2014, nämligen studentveckan!
 
I Norrköping som jag kommer ifrån så har man inga skivor eller sånt utan istället en hel studentvecka som alltså börjar en vecka innan själva studentdagen. Under den veckan så gör man så mycket roliga grejer som man bara orkar, bland annat att festa varje kväll (!). Lite såhär såg min studentvecka ut:
 
 
Den officiella starten på studentveckan var mösspåtagningen! Det var så himla fint väder och hela klassen samlades utanför skolan för att lyssna på vår rektor en stund, sjunga studentsången, ta på oss mössorna och dricka lite bubbel. Mäktigt att verkligen känna att NU. ÄR. DET. IGÅNG. Jag och mina tjejer hade dessutom anmält oss till Studentkampen så vi passade på att utföra ett gäng utmaningar under dagen.
 
 
Vi förberedde förstås vårt flak också! Det blev väldigt fint med ballonger och björkris och lakan, tyvärr så regnade det innan vi åkte iväg på studentdagen så det såg lite risigt ut när det väl var dags... Tur ändå att det var det sista man brydde sig om då.
 
 
Mellan allt festande och häng med klassen så spenderade jag en hel del tid med mina bästisar, bland annat i Felicias jaquzzi. Vi var så peppade allihopa så allt vi gjorde blev liksom skitkul, även om det bara handlade om att ligga bakis på rad i en varsin solstol.
 
 
En kväll träffades hela klassen i en park och hängde lite innan vi gick iväg för att käka studentmiddag tillsammans. Inser nu när jag går igenom alla bilder hur mycket jag saknar det här gänget, vi brukade ju träffas nästan varje dag i tre år i sträck liksom. Bästa Sa11b♥
 
 
Titta bara. Hur kan man inte älska dessa muppar? Världens bästa gäng.
 
 
Andra bra saker som hände var till exempel en sen kväll/tidig morgon när jag var på väg hem från Puls och satt vid strömmen en stund och såg solen gå upp, när jag fick sällskap av en anka på vägen hem och så fyllefotbollen förstås! Jag och tjejerna hade döpt oss till Dankens Änglar (Matilda var djävul och vi andra var änglar) och vi gick verkligen all in. Vi förlorade alla matcher och jag fick en spricka i foten men vi var nog iallafall det mest underhållande laget av alla! Dessutom gjorde jag mål. Mycket stolt över det.
 
Förutom min stackars fot som gjorde rätt ont i alla klackar jag sprang runt i under veckan samt det faktum att jag blev jättesjuk mitt i allt kalasande så var det en så himla rolig vecka, slitigaste jag gjort men helt klart värt det. Var verkligen helt slutkörd efteråt och rörde mig väl inte ur soffan på en vecka, minst... Jeez. Vilken grej alltså.
 
 
Skål!
 
Här kan ni läsa om årets tidigare highlights:
Calperesan
Studentbalen