Senaste tidens mat.

Jag äter ju en del ibland. Det brukar bli så. Det brukar även bli så att jag fotar det som är extra gott, så jag tänkte att vi skulle kika lite på den senaste tidens matbilder! Förbered er för en massa mmm-ande och åååh-ande.
 
 
Vi börjar med en extra smarrig frukost. Här var jag sjuk som ni ser på den lilla högen med tabletter...
 
 
Samma kväll åt vi det här hemma i soffan. Vårrullar och satay och sånt gott! Mat+helg+soffa+valfri film/tvprogram=uuuunderbart.
 
 
Sen blev det påsk och mormor och morfar kom hit på middag. Vi målade ägg förstås, och jag åt inte en enda
sillbit precis som vanligt.
 
 
Och så var vi i Paris!<3 Det här räknas väl inte som mat men ärligt, inget slår ett glas rosé i kvällssolen på en liten restaurang i Paris.
 
 
En kväll (i Paris alltså) åt jag råbiff! Första gången. Mycket skeptisk och mycket taggad. Om det var gott? Ja!
 
 
Sen hamnade jag hemma hos My på Södermalm. Vi åt bönpasta med sparris, tomater och avokado till middag. Mmmmmm.
 
 
Dagen efter åt vi detta fantastiska på Non Solo Bar. Sallad med chevré, parma, rötbetor, fikon, honung och pinjenötter.
 
 
Och så råkade det visst bli en varsin märklig liten pastry till efterrätt.
 
 
På Götgatan Stories i Stockholm åt jag mitt livs godaste morotssoppa. För typ 70 spänn. Värt.
 
 
Lägger in dessa smarriga slafsiga skönheter också bara för att väga upp snofsigheten.

Glad torsdag!
Publicerat i Mat / Vardag