Boktips: Stalker.

Jag har läst en bra bok! Skriver det som om det vore något helt unikt och fantastiskt men jag är ingen läslus per automatik så det hör iallafall inte till vanligheterna. Boken är iallafall Stalker av Lars Kepler. Nu var det alldeles för länge sen jag började läsa den för att jag ska kunna skriva en vettig recension, är så himla glömsk av mig när det kommer till historier. Kommer aldrig ihåg storyn i varken böcker eller filmer och kommer aldrig kunna förstå mig på personer som lär sig replikerna utantill i filmer eller serier eller vad det nu kan vara. Jag minns knappt vad den senaste filmen jag såg hette. Men jag tyckte iallafall om den här boken, det kommer jag ihåg.
 
Har ni aldrig läst Kepler alls så är det dags att göra det, han/dom (Lars Kepler är förövrigt en pseudonym, egentligen är det ett par som skriver böckerna) har skrivit fem böcker om kriminalkommissarie Joona Linna som är såååå himla bra. Jag har sträckläst stora delar av böckerna och i vissa delar är det så spännande/läskigt att man måste bläddra fram några sidor och se hur situationen slutar för att kunna fortsätta läsa alls.
 
Jag har inte läst dom första två än, utan började med den fjärde boken, fortsatte med den tredje och är nu klar med Stalker som är den femte. Egentligen är det nog vettigt att läsa dom i rätt ordning, men min första Kepler-bok hittade jag av en slump på ett hostel när jag var i Australien så det fick bli den helt enkelt. Den andra läste jag också i Australien, men den tog jag med mig hem så den bor i min bokhylla nu. Dom två första böckerna gav jag till Micke i födelsedagspresent förra året, tänker att jag ska låna dom när han har läst klart. Pepp.
Publicerat i Tips