Blåbärsfrukost.

God förmiddag! Såhär lyxig var min frukost i onsdags. Mamma hade köpt blåbär så jag gjorde finfrulle åt mig och Isak. Han har ju påsklov hela veckan och jag hade faktiskt lyckats klämma in en helt ledig dag vilket kändes huuur skönt som helst.
 
Förutom blåbär på mackor med kvarg och keso och i kefir med bananskivor och müsli drack jag mitt favoritté (förstås) och svepte en grön shot. Shoten är egentligen en smoothie som mamma dricker varje morgon med ingredienser som bladspenat, broccoli, selleri, morötter, äpple, blåbär, spirulina, korngräs och chlorella. Suuuupernyttigt men inte alls bra i större doser om man inte är van, därav shotglaset. Tyvärr så smakar det inte särskilt gott, jag fick i mig min men Isak vågade knappt smutta på den. Luktar (och smakar) typ som en marsvinsbur. Helt sant.
 
Resten av dagen spenderade jag i myskläder och slösurfade kollade på girls klappade katt kastade ut katt som drog in död mus städade köket läste nya numret av The You Way nätshoppade gjorde att göra-listor pinterestade läste bloggar började flyttpacka. Ja justja, by the way. Vi ska flytta!
Publicerat i Mat / Vardag
#1 / / Emilie Levinsson:

Åh så gott! *-*