Födelsedagen.

 
Snart sluttjatat om födelsedagen. Men först: vad jag gjorde på kvällen! Det var ju vanlig vardag vilket jag och min klasskompis Amanda som fyller två dagar efter mig konstaterade är rätt najs ändå, det blir liksom lite mer kravlöst och så är det mysigt att förgylla en grå måndag med tårta, presenter och grattiskramar från såna man tycker om. Det var fint att komma till skolan och mötas av en massa glada klasskompisar och lika fint att komma hem och ha gäster som knackar på dörren bara för min skull. Som morfar till exempel! Han och mormor kom med massor av blommor<3
 
Pappa var där förstås (som fyller år idag!<3), och farmor som sitter bredvid.
 
Farmor är bakdrottning men den här gången hade mamma hade köpt tårta. En födelsedag för många år sen hade jag fått välja en tårta på ett bageri som låg bara några kvarter bort från vårt hus och då hade jag tydligen valt den här. I måndags när hon skulle stanna till på vägen hem för att köpa tårta så fanns det bara en enda kvar, och det var samma! Ödet. Det där bageriet brann förresten upp sen, tillsammans med kiosken där jag hade hängt typ halva min barndom.
 
Vi dukade med finporslin och så tog tårtan slut. Morfar äter alltid sista biten.
 
Jag fick paket också! Den bästa presenten var nog guldkuvertet som skymtar bakom boken. Det är ett presentkort på bio från min lillebror. Blir så glad att han vill umgås med sin storasyster<3
 
Slut på 21-årsdag!
Publicerat i Vardag