Snapshots.

Tre ögonblick från veckan. Jag har ju invigt cykeln som ni vet vilket är en sån frihet, det är perfekt cykelavstånd till skolan och på vägen hem är det nerförsbacke hela vägen så det går fort och lätt vilket är guld efter en lång dag. Andra bilden tog jag på lunchen i torsdags när jag, Lina, Amanda och Elin göttade oss i solen och tredje är från när jag göttade mig i solen ensam dagen innan. Ställer man sig längst ut på det där hörnet och lutar sig mot räcket så känns det som att man är Rose i Titanic. Ni vet fri och ägig och lycklig och lätt och allt det där. Med strömmen som dånar nedanför och solen i ansiktet. Låter kanske som ett stycke ur Ronja Rövardotter men jag känner mig nog lite så ibland.
 
Idag ska jag ha en helt pluggfri dag och istället möta upp tjejerna för att gå på matmässa. Gratismat och dryckesprover i överflöd! Hurra! Kanske blir ett bad på kvällen och sen middag med famljen. Luuugnt och skönt. Perfekt lördag. Kommer älska livet som pensionär...
Publicerat i Vardag