Köpenhamnsshoppingen och ekupdate.

Jag i Köpenhamn för ett tag sen (känns som att det var max tre dagar sen??) och förutom att åka karuseller och äta mat så köpte jag två väldigt onödiga nödvändiga grejer också, inne på Sostrene Grene som har ungefär en miljon fina små pryttlar. Det fina blocket i rosa och gult kostade mig fjorton svenska kronor och är bara helt blanka sidor = perfekt för logotypskisser och sånt.
 
I det bruna pappret låg denna! WOW en glasflaska hur ovärt tänker ni nu men neeeeej det var exakt precis en sån jag behövde. Mina små ekar börjar nämligen bli stora och en av dom behövde en ny vas med lite mer space för att må bra. Typ.
 
Såhär fint blev det! Rotsystemet är ju heeelt galet. Hoppas att den kan växa ännu mer nu när den har fått större vas.
 
Statusen på de andra ekarna är helt okej, de två finaste har fått flytta ut ur mitt rum så här står fyra misfits och trängs. En av dom har fått för stark sol eller för lite vatten eller något, den är iallafall helt torr och ledsen i kanterna. Hoppas den överlever! Den andra här är pytteliten och ynklig fortfarande. Ändå gullig.
 
En annan av kompisarna har ett blad (löv?) som liksom slutade växa halvvägs och den allra största, som bor i nya glasflaskan alltså, har sex små blav i samma nivå och sen två JÄTTEstora över som gör att den ser så himla rolig ut.
 
I sommar ska en av dom få planeras i vårt nya hus trädgård! Blir som en inflyttningspresent till både huset och oss som ska bo där då. Fint.
Publicerat i Vardag