Hela september.

Idag är det den sista september och jag har gått på universitetet i en månad, utöver de två första nollningsveckorna då. Trodde aldrig att jag skulle bli såhär stor men det blev jag visst! Här kommer en liten recap på hur månaden har sett ut genom min mobilkamera:
 
Har haft flera lediga vardagar och då har jag tagit någon timmes sovmorgon och ätit instafrulle tillsammans med diverse skolböcker, logotyper och annat skolrelaterat. Ändå rätt lyxig del av universitetslivet.
 
De flesta dagar har jag dock suttit på diverse föreläsningar, seminarier, labbar och lektioner. 1-3 per dag, typ. Här är från förra veckan när vi hade en gästföreläsare från Stuttgart på plats, han pratade om Design Thinking.
 
I början av månaden gick jag på utställningen Vi har en viktig grej på gång på Arbetets Museum där ett gäng serietecknare ställde ut sina grejer, bland annat Liv Strömquist som jag gillar. Hade på mig det som har varit min uniform den senaste tiden; kostymyxor, tshirt, lång kappa och sneakers.
 
En kväll gick jag på förfest med klassen, men eftersom att jag skulle jobba dagen efter så åkte jag hem istället för att gå till Trappan. Köpte nuggets i väntan på min skjuts. Dagen efter (och flera andra dagar den här månaden) åkte jag och Kerstin till Kålis. Säsongen är förresten slut nu, jobbade mitt sista pass i söndags!
 
Förra veckan var det Kulturnatten här i Norpan och jag hade en loppisdag med mig själv. Åkte runt till en massa olika ställen som jag aldrig varit på förut, blev kär i en tv-möbel och köpte en lampa för 40 kronor. Gick en sväng till East Collectives klädloppis på Trappan också och råkade få med mig en hel påse med hysteriskt färgglada grejer hem.
 
Samma kväll åkte jag och Micke till Skavsta för att hämta mamma som varit i Spanien i en vecka. Såhär fint var det på vägen dit.
 
Och såhär fint var det kvällen efter.
 
Och så har jag ju varit på Kolmården! Utan uniform för en gång skull, men den här gulliga i släptåg. Charlies favoritfras är "Åka Bamse!"<3
 
Den här skrutten var också med. Gulligaste som finns asså.
 
Det var allt för september månad! Tack för sensommarvärmen och all sol vi fick. Nu plockar jag fram mina halsdukar och gör mig redo för oktober.
Publicerat i Vardag
#1 / / Mami:

Vilken fin summering av en fin månad! <3

#2 / / GirlTyping:

Många fina bilder, ser ut som det var en bra månad :)