En frukost, en bukett och en nyhet om sommaren.

Torsdagens frukost. Detta + några avsnitt av Girls då, förstås. Carpe ledigheten och allt det. I onsdags kväll var jag på Lavette Film och lånade hem en kamera som jag har testat runt lite med sen dess. Jag har ju glömt att berätta att jag ska frilansa för dom i sommar! Såååå himla kul spännande läskigt. Förra sommaren hängde jag ju med på några av deras gig på Gröna Lund, bland annat Veronica Maggios där jag fick plåta från diket (HÄR är dom bilderna), och i sommar blir det alltså samma veva fast som frilans och med en ordentlig filmkamera i handen. En massa konserter på Grönans stora scen som lilla jag ska vara med och filma. Shit alltså.
 
Stillbildsfoto och filmfoto är ju på sätt och vis samma sak, man ska ju fånga något på ett vackert sätt genom en lins. Men för mig som har fotograferat i många år är det en helt annat grej, det räcker ju liksom inte att fånga några ögonblick med ett klick, utan nu gäller det att fånga ett helt händelseförlopp utan att missa med fokusen eller skaka till med handen. Så jag ska försöka hinna med att öva så mycket som möjligt innan första spelningen går av stapeln i maj. Håll tummarna för mig hörn!
Publicerat i Mat / Vardag