Chop chop.

I Torsdags fick jag jullov och sen dess har jag kommit in i någon slags metaforisk rensningsfas. Antar att det plötsligt fanns tid och ork för sånt. 2015 har ju varit kul och spännande på många sätt men ändå lite av ett mellanår och jag känner verkligen att 2016 kommer bli speciellt. Så jag har börjat planera och fundera och ta tag i saker och sätta mål. Bland annat så har jag:
 
♦ satt ekollon i vatten i mitt fönster och varje morgon och kväll tittar jag på hur mycket de har växt och fyller på vatten
♦ tagit itu med sånt som skavt och fixat med saker som ska få mig att må bättre på insidan
♦ rensat min garderob och mitt skrivbord och samlat sånt som ska skänkas/ges bort
♦ bestämt mig för att det är okej att inte alltid lyckas och okej att inte alltid vilja eller orka vara med på allt som verkar kul/coolt/viktigt
♦ köpt lagom många julklappar och slagit in fint
♦ gjort vettiga köp till min garderob som kommer funka länge
♦ köpt en tågbiljett till Åre över nyår
♦ klippt av mig håret
 
Det där med håret var nog viktigast egentligen, det kändes som att jag klippte av allt gammalt som hänt under alla år som den där långa manen har hängt med och bara lämnade det på golvet hos friösren. Hej då. Ses aldrig igen. Nu är jag mer än redo att påbörja ett nytt år med ett nytt jag. Det får bli min variant av nyårslöfte.
Publicerat i Vardag
#1 / / Mami:

Världens sötaste! <3