Brewiken Craftsbeer.

När jag började på GDK i augusti fick vi ganska direkt en uppgift som inte skulle vara klar förrän långt fram på terminen, men tänka sig att så långt fram är vi nu och häromveckan hade vi redovisning! Vi skulle först och främst göra en logotyp till det fiktiva mikrobryggeriet Brewiken Craftsbeer och sen dessutom göra en liten annons och ett magasinuppslag efter diverse riktlinjer. Jag tänkte att det kunde vara kul att visa hur det blev!
 
De här delarna är de jag visade upp utskrivna i A3-format (förutom annonsen som var pytteliten) på redovisningsseminariet. Tanken jag hade när jag gjorde logotypen var att skapa en fräsch känsla som lockar öldrickare som jag själv, dvs en lite yngre målgrupp som värdesätter ekologiska råvaror lika högt som en tilltalande grafisk design. Jag ville komma bort från den klassiska öl-känslan som de flesta märken har idag och hämtade faktiskt inspiration från diverse juice- och ciderförpackningar.
 
Det här var ju den första designuppgiften på utbildningen så nu känns det verkligen att vi är igång! Nästa utmaning är ett helt gäng med uppgifter i en layout- och typografikurs, det är bara att kasta sig in i det. Ses på andra sidan.
Publicerat i GDK