Nolle-p.

 
Nolle-p var det ja! Eller Nolleperioden om man så vill. De första två veckorna på universitetet är fyllda med stök, det är alltifrån lekar och gyckel till tävlingar, förfester och sena nätter på Trappan. Alla GDK-Nollan (Nollan går inte att böja i det här sammanhanget) fick en varsin snorgrön keps att skriva namn och klass på så att vi skulle känna igen varandra och de flesta rynkade på näsan till en början, men vi insåg snabbt att det nog var det bästa vi kunde ha fått eftersom att vi kände igen vår GDK-flock på flera mils avstånd, även i dunklet på Trappan... Gänget i orange kepsar är MT:arna, MedieTeknik, vårt systerprogram. Flera av aktiviteterna gjorde vi tillsammans med dom.
 
Hur som helst så var Nolle-p otroligt kul och väldigt, väldigt utmattande med aktiviteter och fester tätt inpå varandra med några intro-lektioner i skolan i samma veva. Vi blev så himla fint omhändertagna av faddrar, festerister och phadderister och jag är så himla glad över min nya klass. Tre veckor har redan gått sen uppropet och för varje dag som går känner jag mer och mer hur självklar min plats på LiU är, och framförallt som GDK-are! SKÖN känsla måste jag medge, att veta vart man hör hemma, om så bara för några år.
Publicerat i GDK