Dejtkväll.

Igår eftermiddag piffade jag lite hemma och fick skjuts in till stan för att möta upp mamma. I början av veckan bokade vi nämligen en dejtkväll som gick av stapeln igår! Sist hon fyllde år fick hon valfri frukost/brunch av mig (som hon nu bytte till middag) och i julklapp fick hon ett biobesök så vi tog två flugor i en smäll och gjorde en helkväll av det.
 
Halv fem hade jag bokat bord på Urbane Goat, en ganska ny restaurang på S:t Persgatan. En kul grej är att vi faktiskt har bott i porten bredvid och delat innergård med den restaurangen, men då var det ett grekiskt hak som hade världens godaste hamburgare med tzatsiki. Vi brukade köpa hem mat därifrån när vi inte orkade laga själva. Men nu så är det iallafall en ny restaurang där så dit gick vi!
 
Åt något som jag inte minns vad det var men sååå gott iallafall. Och väldigt mysig och hipp inredning samt bästa tänkbara sällskap. Sen traskade vi vidare mot bion där vi såg The Danish Girl som var så himla fin och gripande men kanske lite väl viskande och försiktig ändå. Hade förväntat mig mer känsloexplosioner och kanske lite skrik och kastande av grejer men det hela var liksom väldigt diskret på något sätt, även om historien i sig ju egentligen är väldigt stark. Fin film hursomhelst och väldigt mysig och välförtjänt kväll med min fina mamma<3
Publicerat i Vardag
#1 / / Mami:

Tack för en supermysig kväll hjärtat! <3