En dag i Köpenhamn.

I måndags var jag i Köpenhamn! Jag jobbar ju på Kolmården på sommaren och eftersom att vi (tillsammans med resten av Parks and Resorts parker) slog typ alla rekord någonsin förra sommaren så fick vi den här resan i present.
 
 
Efter nästan fem timmars tåg- och bussresa var vi äntligen framme! Det var lite mulet och blåsigt men Tivoli är ändå såååå himla fint så det gör inget. Jag trodde att jag hade varit där en gång förut för längesen men bilden jag hade i huvudet stämde verkligen inte överens med verkligheten så jag får nog ändra mig och säga att det var första gången jag var där. Väldigt promenadvänlig park iallafall, tydligen så är flera av restaurangerna riktigt bra så folk brukar gå dit för att äta snarare än för att åka karuseller.
 
Jag spenderade hela dagen med gullosarna Kerstin och Moa, här i något slags tyskt kvarter på Tivoli. Det fanns dessutom ett litet China Town och ett område som påminde om Camden i London. Fint. Förutom några åk så hann vi med en pastalunch på ett italienskt ställe, crêpes med glass och chokladsås till efterrätt och dessutom en liten sväng på stan. Jag köpte två superonödiga fina saker innan vi rullade hemåt igen. Mycket mysig måndag! Tack Kolmården!
Publicerat i Vardag