En lista om 2015.

Jag gjorde ju aldrig någon sammanfattning eller så vid årsskiftet men jag tänkte att det ändå kunde vara kul att titta tillbaka litegrann på året som gått, så jag lånade den här listan av Flora.

 

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Jag började plugga på universitet! Lite andra små saker också, var till exempel i Paris och på Gotland för första gången och sommarjobbade som enhetsledare på Kolmården men uni är ju helt klart det största. På sätt och vis så förändrade det ju allt.

 
 

 

Vilka länder besökte du?

Frankrike.

 

 

Är det något du saknade år 2015 som du vill ha år 2016?

Ordning och reda, ordentliga sovrutiner och diciplin. Mer umgänge med viktiga personer.

 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?

18 augusti, första dagen på GDK. Minns knappt något från dagen eftersom att jag var så nervös men det känns ändå som ett viktigt startskott.

 
 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

Fick följa med Pelle och Lavette Film till Grönan några vändor för att hjälpa till att filma och plåta konserter. Höjdpunkten var helt klart när jag fick plåta Veronica Maggios intervju och konsert, hade ett konstant nervositetspirr i magen hela dagen. Sjukt starstruck. Förhoppningsvis hänger jag med i sommar också!

 
 

Och din största framgång privat?

Att jag bestämde mig för att göra sånt som jag mår bra av och inget annat, att jag började säga ifrån när något inte kändes bra innan det gått för långt och att jag insåg att det är okej att tacka nej till saker som andra förväntar sig att man ska göra om det är vad som känns bäst.

 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Mat eller resor gissar jag på.

 

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?

What do you mean?, Lush life och Goliat.

 
 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare tror jag! De senaste två åren har varit rätt deppiga stundtals, men det har blivit bättre hela tiden och nu känner jag en sån enorm pepp inför 2016!

 
 

Vad önskar du att du gjort mer?

Varit mer framåt och tagit hand om mig själv.

 
 

Den maträtt du åt oftast 2015?

Förmodligen tacos. Som alltid. Räknar man till antal så är det väl Falu Rågrut med Svennes kaviar………..

 

 
 

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?

Jag fyllde 20 och fick sång och paket och frukost på sängen. Sen var det kalas med hela tjocka släkten och på kvällen hade jag och Sofia födelsedagsmiddag med en massa vänner som slutade på Puls. Vaknade upp med lyckorus dagen efter.

 
 

Högsta önskan just nu?

Att flyktingkrisen får ett slut och att jag lyckas kirra ett roligt sommarjobb.

 
 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ett roligt och givande jobb att spendera min tid på från det att jag kom hem från min Australienresa tills det att jag började sommaren på Kolmården.

 
 

Vad fick dig att må bra?

Min familj.

 
 

Vem saknade du?

Stina. Som alltid.

 
 

Vad är du mest stolt över?

Att jag tog steget att börja på universitetet och allt jag gjort i skolsammanhang sen dess. Har verkligen kämpat och lagt ner så himla mycket tid på skolan och det har gett resultat.