Skolstart och inomhusskog.

 
Hej. Dags för lägesuppdatering. Andra terminen på GDK har dragit igång nu och vi har haft introföreläsningar i alla nya kurser. Vårterminen är uppdelad i två läsperioder och i den första, från nu fram till slutet på mars, läser vi visuell retorik, immaterialrätt och en extrakurs (inte obligatorisk alltså) som heter manus, storytelling och copy. Dessutom så har vi en stor projektkurs som sträcker sig över hela terminen där vi ska genomföra två lite mindre projekt och ett stort. Det bästa är att det är skarpa uppdrag som det heter, vilket innebär att det är mot en riktig uppdragsgivare! Om det man skapar är bra nog så kommer det alltså användas på riktigt. Sjukt motiverande!
 
 
Bortsett från skolan så har jag utökat mina engagemang (ooooooj vad pretto det låter men vet inte vad jag ska kalla det annars?) med ytterligare ett utöver MF och MARÖ. Det är nämligen dags att börja styra med GDK-treornas examensdagar som går av stapeln i maj, och jag lyckades norpa den sista platsen som kreatör! Vi kommer tillsammans med två kommunikatörer (som förövrigt är mina polers Kerstin och Jenny) skapa allt ifrån grafisk profil och affischer till inbjudningar och menyer. All marknadsföring helt enkelt. Skitkul att få vara en del i gänget som ska försöka fixa detta (vi är typ 30 pers totalt), grejerna kommer ju synas över hela stan och framförallt så kommer en hel drös med branschfolk att få ta del av vad det nu är vi hittar på. Meget spännande.
 
 
Mina ekar växer så det knakar förresten, förmodar att ni är oerhört nyfikna. Tänk att jag har sex små trädbebisar i mitt sovrumsfönster.
 
 
Godnatt från oss!
Publicerat i GDK / Vardag