Sommarlistan.

Vad ska du göra i sommar?
Jobba en hel del, men också flytta och därmed pyssla mycket hemma i nya huset. Och gå på tusen loppisar. Och resa lite.

Ska du åka någonstans?

Till USA! Ååååh längtar så mycket. Jag, mamma, Micke och Isak ska vara bila på östkusten i nästan tre veckor i slutet av sommaren. Efter det ska jag iväg på kick off-resa med Kindergarden (har inte berättat om denna fantastiska nyhet ännu men det kommer) till okänd destination men utöver det har jag inget bokat. Lär bli en tripp eller två till Stockholm, Örebro och kanske Göteborg också.

Hur länge ska du vara ledig?
Från skolan är jag faktiskt ledig i tre månader, men jag ska ju jobba varje vecka hela juni och juli så som mest på raken är det tre veckor i juli/augusti.

Vad vill du verkligen hinna med?
CHILLA. Aaaah behöver det så mycket. Bara hänga med personer jag gillar och ligga i timmar i skuggan med en bok och valfri dryck. Och så vill jag verkligen hinna med att träffa My, det var så länge sen vi sågs nu.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Jobba, sova ut, ligga själv på altanen och läsa.

Vad ser du mest fram emot?
Att jobba en massa med Lavettegänget på Grönan och bli bättre på film, men allra mest ser jag fram emot USA-resan. Och att slippa alla måsten som det innebär att gå i skolan.

Vad kan gå fel?
Min största farhåga just nu är väl att jag ska missa att trycka på rec när jag filmar på Grönan. Och att ett annat projekt som jag jobbar med ska bli pannkaka.

Vem kommer du vara mest med?
Familjen, sen tjejerna.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
Mat? Typ jordgubbar och prosecco...

Vad kommer du köpa inför sommaren?
Är på jakt efter en nice Emilkepa och en högt skuren svart baddräkt, så förhoppningsvis det!

Kommer du använda det?
Lätt!

Kommer du bli brun?
Haha! Självklart inte.

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
Stressa inte, tänk inte för mycket och gör det som känns rätt i stunden.

Vad kommer du äta?
Sushi, ugnsrostade grönsaker och frukt.

Vad kommer du dricka?
Oboy med is, apelsinjuice, iskallt vin/bubbel/öl. Och vattenförstås.

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
Att jag ska jobba massor med film och faktiskt vara mer ledig än vad jag har varit de senaste fyra somrarna. Och att jag kommer bo i ett nytt hus som behöver en massa kärlek.

Vad kommer du ha på dig?
Tofflor, vadlånga kjolar, bikinis och lösa linnen och tshirts.

Hur kommer du att göra dig illa?
Kommer väl få värmeslag tusen gånger som vanligt och säkert ha en massa onödig ångest. Kanske någon sticka i foten och jobbiga myggbett också. Kunde ju varit värre.

Vad oroar du dig för?
Att jag ska känna mig ensam.

Vad kommer bli extra speciellt i år?
Att jag jobbar mycket mindre som butiksbiträde och mycket mer med det jag faktiskt älskar. Men kanske mest att jag känner mig vuxnare och mer rofylld (?) än tidigare.

Hur kommer du minnas din sommar sen i september?
Som den bästa i mitt (nästan) vuxna liv.


Listan har jag lånat av Elsa.

Publicerat i Vardag
#1 / / Mysan:

åååh!!!! vad varm i hjärtan och bara himla himla glad jag blir av att läsa att du iaf tänker på mig ibland hihi. ÄLSKAR DIG❤️ De vet du va? alltid vi-❤️