En enkel tulipan.

I måndags kväll, på min födelsedag alltså, knackade det på dörren och jag trodde att det var mormor och morfar som stod utanför men där stod istället ingen mindre än Julias mamma! Med en gigantisk bukett tulpaner i famnen. "Jag är blombud" förklarade hon och hälsade från Jullan som bor uppe i Åre för tillfället. Hur fint??? Blev så himla överraskad och glad, det är inte varje dag man får blomleverans.
 
Buketten fick stå kvar i sin plast en stund, jag har fått för mig att man ska göra så, men igår plockade jag isär den, gav den nya snitt och nytt vatten. Slängde i några isbitar också, då blir tulpanerna glada. Mjuka stjälkar ska ha iskallt vatten och hårda stjälkar ska va kokhett vatten har farmor lärt mig. Det bästa är att det var så himla många tulpaner så jag fick dela upp dom i två vaser, så nu står en på köksbordet och en på mitt skrivbord. Inte nog med att det påminner om den fina födelsedagen, det påminner framförallt om VÅR!!!!
Publicerat i Vardag
#1 / / Mami:

Det var väl farmor som tipsade om vilka blommor som skall ha kallt eller varmt vatten! :-)