Hej från mitt skrivbord.

Nu har jag repeterat uppfinningshöjd, Smultron-fallet och bevisbördereglen i all evighet och ikväll ska jag bara sitta här lite för att dubelkolla så att allt sitter. Immaterialrätt är superintressant när man väl förstår, och dessutom väldigt relevant när man ska spendera resten av sitt liv åt att jobba med varumärken, design, formgivning, reklam och sånt. Men det känns ju lite främmande att plöstligt plugga juridik när man i vanliga fall mest håller på med grafisk design och allt vad det innebär. Tur att jag har klasskompisar som jag pluggar bra med och Linnea i Uppsala (hon pluggar juridik där) som jag kan fråga när jag inte fattar. Imorgon skriver jag tentan (som är den sista i ettan!) och på tisdag firar vi med middag på Pinchos som precis har öppnat här i Norrköping. Ser sååå mycket fram emot det! Har lovat mig själv en liten shoppingrunda som belöning också, är på jakt efter några grejer så varför inte hitta en anledning till att man faktiskt förtjänar dom...
 
Tulpanerna som jag fick av Julia har dött nu (bilderna är från förra torsdagen) men kvistarna som var i buketten står kvar, tyckte dom var fina. Den där lilla gröna grejen har jag klippt av från en blomma som vi har i köket, den håller typ föralltid. Perfekt att placera ut i små vaser för att få lite mer grönt hemma.
 
Inser nu att allt jag har på skrivbordet (själva skrivbordet med för den delen) förutom den vita krukan som jag har pennor i är saker jag har fått i present<3
Publicerat i Vardag