Internationella kvinnodagen och nya pjucks.

Vilken tur man har ändå som fyller år dagen innan den internationella kvinnodagen och därmed får två dagar på rad tillägnad en själv. Jag firade gårdagen genom att ta sovmorgon, snitta om mina buketter som jag fick på min födelsedag (<3) och inviga mina nya pärlor från New Balance. Såååååå jäkla snygga men såååå himla mycket aj i fossingarna efter en dag. Mina fötter är ganska smala så jag brukar aldrig ha problem med att skorna klämmer med dessa var liksom trånga på höjden, jättekonstigt. Får försöka töja dom lite så kan vi bli bästisar sen.
 
Under middagen igår pratade vi passande nog om feminism vilket är roligt och känns viktigt med tanke på att jag har en femtonårig lillebror som jag vill lära om allt sånt viktigt. Vill liksom passa på att så lite frön och förklara hur saker och ting har sett ut, ser och ut borde se ut för människor runt om i världen. Jämställdhet är så himla viktigt och det är kul att vi kan prata om det runt köksbordet och känna att vi lär oss av varandra.
 
Och apropå kvinnodagen; TACK alla fantastiska kvinnor som har kämpat för mina och mina kvinnliga vänners rättigheter och plats i samhället och tack till alla kvinnliga förebilder som jag har i mitt liv (mamma mormor farmor moster fastrar). Ni är bäst.
 
Puss.