Lite Idre.

Aaaah äntligen lite Idrebilder. Vi hade sån himla tur med vädret två av dagarna, strålande sol fram till lunch och knappt blåsigt alls. Ren fröjd asså. Idre är ju inte så stort så vi hann utforska alla backar ordentligt och jag tyckte suuupermycket om det! I jämförelse med Åre som är helt galet stort och maffigt så skulle jag väl ändå vilja påstå att Idre är bättre när man åker med ett gäng som kanske är lite olika duktiga, vid alla liftar kan man nämligen åka både svart, röd eller blå backe och ändå sluta på samma ställe. Bra för såna som mig som bara kan hantera svarta backar genom att panikploga.
 
 
En dag åt vi lunch hos Matilda som jobbar på toppen. Jag beställde vääärldens godaste mack-grej med pulled pork, syrad rödlök, sötpotatis, lite grönt och så ett surdegsbröd i botten. Asså. Måste testa göra detta själv? En annan dag drog vi med oss Matilda + pojkvän + jobbarkompis ut i backen på korvlunch vilket inte var lika lyrrigt med minst lika mysigt ändå. Eller okej jag frös om fingarna. But still.
 
Vackert är det ju också. Sådär så man vill stanna mitt i backen hela tiden och dra upp kameran. Man blir helt knäpp av att man måste carpa det som är just nu för nästa gång vi kommer upp till toppen så kanske solen har gått i moln. Har ni aldrig åkt på fjällsemester är det dags people.
Publicerat i Resor