På mitt skrivbord.

När jag är hemma hos mamma och jobbar/pluggar/annat så sitter jag typ 50% av tiden vid köksbordet för att jag tycker så mycket om att ha diskmaskinens mummel i bakgrunden och 50% av tiden vid mitt skrivbord för att jag tycker så mycket om ljuset. Det är anledningen till att 50% av den här bloggens bilder är på min dator/frukost/blommor/böcker som ligger på mitt skrivbord. Såhär såg det ut på den näst sista dagen av mars:
 
Påsktulpan! Vi hade lite påskmiddag på lördagskvällen och då fick vi två buketter med gula tulpaner, så himla fint<3 När jag snittade om dom och bytte vatten gick en av så den fick bo hos mig istället för på vardagsrumsbordet med dom andra.
 
Jag inbillar mig att man mår bättre fokuserar bättre producerar bättre om man omringar sig med växter så det försöker jag göra. Ni ser ju tapeten, den valde jag när vi flyttade hit och jag älskar den fortfarande. Resten av ekarna står kvar i fönstret bredvid, förutom en som pappa ju fick när han fyllde.
 
I andra änden av bordet står en lite bricka med smågrejer som jag använder jämt. Typ pennor.
 
Och parfymen som jag fick av mamma i vintras.
 
Ringen från Pandora som jag använder varje dag. Också en present från mamma (och Micke), fast från studenten. Den har snorklat med sköldpaddor och hoppat fallskärm, det ni!
 
Och så mitt favoritnagellack för tillfället, nr 239 från Depend. Det är en grå färg som passar till allt, torkar snabbt och täcker bra så det behövs bara ett lager. Perfekt.
 
Det var det!
Publicerat i Vardag