Veckan som gick.

Förra veckan knäppte jag av lite bilder med mobilen som jag tänkte att vi skulle titta på:
 
På lördagen var jag på matmässa på Louis de Geer med Elin, Lina och Julia. Vi fick halva priset på inträdet eftersom vi är studenter och sen var det bara att börja moffa i sig smakprover. Vi åt (och drack) allt möjligt gott (och mindre gott, bland annat denna lilla knäcke med larver...). Om man bortser från allt bubbel så var nog favoriten glassen och chokladen (inte otippat), där gick vi förbi mer än en gång.
 
På måndagen var det tenta och när jag lämnade skolan vid fem efter att ha skrivit i tre timmar såg det ut såhär. Fint va?
 
En dag hade jag mina nya skor igen<3 Fortfarande hårda och skoskaviga men jag jobbar på det.
 
I tisdags kväll hade Elin bokat bord åt oss på Pinchos! Det är en tapasrestaurang som precis har öppnat här i Norrköping. De hade så himla mycket gott på menyn så det var svårt att välja men jag åt iallafall dumplings, svamprisotto och oumphwrap. Och så en drink förstås, med mango och passionsfrukt. Till efterrätt beställde jag en dumlepannacotta som nog är den godaste pannacottan jag någonsin ätit?? Måste försöka göra den hemma. Det var iallafall en skitmysig kväll med tjejerna och kul med nytt ställe man gillar, tips tips om ni ska ut och käka i Norrpan.
 
Dagen efter satt jag med min projektgrupp och jobbade i några timmar. När jag skulle hem hade jag lite tid innan bussen gick så jag sprang in på Monki och köpte den här tshirten för 45 pix. Värt. Blir mycket nice till svarta jeans och vita sneakers.
 
Sen blev det torsdag och jag tog sovmorgon, skissade på logotyper och hade ångestklump i magen. Försökte bota genom att ta en promenad ner till vattnet, ringa mamma en stund och bara *andas* och *njuta*. Det hjälpte.
 
I torsdags kväll hängde jag med Jessi och Kerra, åt muffins och godis och snackade skit en stund över en varsin kopp te. Myskvällar på vardagar är helt klart underskattat, man får ju fredagsfeeling även fast det är mitt i veckan. När det blev fredag påriktigt kom Charlie och Melwin hem till oss och vi härjade runt lite innan det blev kväll och dom somnade. Resten av påskhelgen har jag jobbat jobbat jobbat och nu börjar en ny ganska lugn vecka med diverse projektjobb och annat roligt inbokat. Redan idag ska jag på lunchdejt med Jessi och Kerra (igen!<3) och sen kanske vi hinner med en sväng förbi konstmuseet innan klockan blir fem. Då ska jag på möte med EX16-gänget. Heja!
Publicerat i Vardag