Det lilla röda torpet.

I tisdags förra veckan träffade jag morfar en sväng och han berättade att han och mormor skulle åka till min moster dagen efter. Jag hade egentligen skola och behövde plugga men inget lindrar ju stress och ångest bättre än att gosa med kusiner så jag messade Lena, min moster alltså, och frågade om dom hade plats för mig. Det hade dom förstås! Så klockan elva dagen efter satt jag i mormor och morfars bil istället för i en föreläsningssal.
 
Dom har ett litet landställe i närheten av där Lena bor så vi åkte dit först. Morfar började skurva på något direkt i vanlig ordning, och mormor och jag gjorde lunch i köket. Lena hade varit där innan och piffat, det stod färska blommor i köksfönstret och massa nyplanterat i krukor! Vilket välkomnande va.
 
Det är såååå gulligt det där lilla lilla torpet, alldeles snett och vint och supercharmigt.
 
Sen fikade vi lite i trädgården innan vi rullade vidare mot kusinerna och när jag kom hem igen i fredags mådde jag mycket bättre.
Publicerat i Vardag
#1 / / Mami:

<3