Green Kitchen Stories.

En kokbok kommer lastad!
 
Nämligen Green Kitchen Stories! Av David Frenkel och Luise Vindahl. Det känns som att jag har sett den flera gånger i diverse bloggar och dessutom så ligger den på topplistan hos Bokus så den måste ju vara bra.
 
Jag fick den av pappa i födelsedagspresent och den är fullproppad med 235 sidor vegetariska recept. Det är allt ifrån frukostar och fika till mellis och middagar.
 
Jag tänker ju att jag kanske ska bli vegetarian någon gång i framtiden, men först vill jag lära mig mer om vad man ska äta för att må bra och lära mig en massa roliga rätter så att det liksom blir en naturlig övergång. Föredrar det framför att bara ta ett beslut och så pang så måste man börja göra något på ett visst sätt helt plötsligt. Då är det ju iallafall bra att ha något att hämta inspiration ur! Jag har en annan kokbok som heter Mera Vego också, den gillar jag.
 
Passande att få en vegetarisk kokbok av den som man försöker få att laga mer vegetarisk mat hemma. Nu ska jag bläddra fram några recept som kanske kan funka på lilla familjen och smyga in ingredienserna på inköpslistan. Tack pappsen!<3
Publicerat i Vardag