Lördagen.

Igår vaknade jag i ett tomt hus och gick direkt ut på altanen för att äta frukost. Ostfralla med kyckling, tomat och basilika blev det. Och iskall blåbärssoppa till. Mmmm. Hade sällskap också.
 
På bordet stod (står) dom här gulliga, det är sticklingar som jag fick med från min moster när jag var där. När jag hade ätit upp drog jag på mig kjol linne kimono inga strumpbyxor och satte mig i bilen för att göra en lååång loppisrunda. Nu är säsongen äntligen igång och pensionären i mig jublar. Jag var på sex (!) olika ställen och fyndade så himla många fina grejer, bland annat en fin tavla med Norrköpingsmotiv och två Duralex-skålar som jag ständigt är på jakt efter. Ska visa när jag hunnit packa upp allt.
 
På kvällen inkasserade jag en present från Isak i form av bio, vi såg Djungelboken tillsammans. Bästa syskonmyset<3 Den var så himla välgjord och rolig, vi båda tyckte att det var en bra tolkning av den tecknade varianten som vi ju växt upp med. När vi kom hem spenderade jag resten av kvällen vid datorn med en massa plugg och idag blir det nog samma visa. Kanske tar en sväng till nya huset sen, vi har ju fått nyckeln och håller på och river och har oss. Sååå spännande!
Publicerat i Vardag