Små fynd.

Jag älskar ju att fynda på loppisar och second hand och för några år sen var det mest kläder som gällde men nu är det mer prylar/inredning. När jag är ute och reser, framförallt i Sverige, letar jag alltid efter små ställen där man kan köpa fina gamla saker för lite pengar. Men oftast får jag ju nöja mig med utbudet här i Norrköping (som ändå har blivit rätt bra på sistonde) och ibland tar jag bilen en lördag och åker runt till alla ställen och gräver. Egentligen är det kanske lite märkligt att man faktiskt kan tycka att det är roligt att köpa främmande människors gamla grejer, men jäklar vad nöjd jag kan bli när jag har hittat något riktigt riktigt fint för bara några kronor. Det är nog materiell lycka i dess bästa form.
 
Ibland när jag går hem från skolan smiter jag in på Myrorna och det var precis vad jag gjorde för ett litet tag sen. Då köpte jag bland annat den här blåa glasflaskan, som jag såg först när jag stod i kassan och skulle betala resten av grejerna. Den stod på ett bord bakom disken, så jag frågade om jag fick köpa den och det fick jag! 16 pix. Superfint med lite grönt i.
 
Den här vita krukan har en så himla fin struktur och är helt matt, älskar det. 26kr! De små krukorna i plåt kostade 5 kronor styck och dom tänkte jag plantera något kul i, typ passionfrukt och avokado.
 
Tillsist så köpte jag dessa två små koppar som någon som heter Liselotte gjorde 1994. 32kr för båda. Älskar att dom är lite udda och olika och med ett tunt tunt lager blå färg på vit grund.
 
Nu är sommaren snart här på riktigt och sommar = loppis. Yessssss!!!!
Publicerat i Vardag