Dag ett på RAIN Agency

Idag var det måndagen den 20 Mars 2017 vilket innebar den första dagen på min praktik. Jag har fortfarande inte lyckats bli av med min jetlag så imorse vaknade jag vid fem och halvsov sen till och från tills sjutiden. Klockan halv tio gick jag ut genom dörren och började vandra uppåt till 26e gatan (jag bor vid 14e) och sen vänster tills jag kom fram till nummer 610 i Chelsea där RAIN ligger.
 
Alla som jag pratade med på kontoret var supersnälla, de bjöd på lunch och jag fick hjälp att komma igång med mail/adobe/wifi och sånt. Det fanns inte supermycket för mig att göra första dagen, men enligt Will (som jag tror kommer vara min handledare) så kommer det hända en hel del kul grejer som jag kommer kunna involveras i. 
 
När klockan närmade sig sex packade jag ihop mina grejer och vandrade hemåt igen, den här gången längs High Line som har uppgångar på både 26e och 14e gatan, alltså perfekt för mig! Det är en promenad på ungefär 20 minuter som jag kommer gå varje morgon och kväll de kommande två månaderna. Sååå nice.
 
När jag kom hem lagade jag lite mat och nu ligger jag i min säng och skriver det här. Är så himla trött, klockan är bara nio men jag ska nog gå och lägga mig. Imorgon är dag två! Heja!
Publicerat i New York
#1 / / Wivianne:

Spännande första dagen. Nu får vi se vad du kommer att lära dig, för varje dag som går.KRAMIZZ.