"För asså: jag är i New York. Eller mer specifikt: jag bor i New York."

Hej blöggi. Det var ett tag sen! Men nu händer grejer i livet som måste fotograferas ventileras dokumenteras och eftersom att jag är själv här så får den här platsen vakna till liv igen så jag kan få ur mig allt. För asså: jag är i New York. Eller mer specifikt: jag bor i New York. Inte permanent och för all framtid men i två månader iallafall, hemma hos en en kvinna som heter Sheri och hennes hund som heter antingen Nugget eller Truffle.
 
Jag kom hit sent igår kväll (15/3) och idag när jag vaknade till min första dag i New York så kände jag mig SÅ glad. Och lite ensam. Men mest glad! Jag åt en brownie som Sheri bakat, pratade lite i telefon med dom hemma i Sverige, duschade (en liten parentes för en väldigt relevant sak: jag har klippt av mig håret och det är verkligen en helt ny värld, det går så snabbt att tvätta/borsta/fixa/piffa, mind blown) och gav mig ut på Manhattans gator. Promenerade bort till 6th avenue, spanade in min praktikplats där jag börjar på måndag, handlade mat på Trader Joe's och vandrade hem igen. Klev rakt ner i en stoooor djup vattenpöl på vägen. Aaaaah New York.
 
När klockan blev kväll tog jag på min skorna (som hade hunnit torka, tur va) och gick och köpte en latte på ett hipstrigt ställe som heter Grounded en bit bort på min gata. Sen köpte jag ett tunnelbanekort och åkte till andra sidan stan, närmare bestämt New Museum i NoLita. Jag hade googlat runt lite på olika museer (jaaa jag älskar sånt ok) innan och på Torsdagar så är det extra öppet till 21 och pay-as-you-wish (=billigt), lät ju bra tänkte jag. Att det sen skulle vara kö runt ett helt kvarter hade jag inte riktigt räknat med. MEN! Vad gör det. Jag köade (och spanade på 250 Bowery på andra sidan gatan som Fredrik Ekelund sålde i Million Dollar Listings WOOOOW), släpptes in och betalade $1 och tittade på knäpp fin politisk konst i någon timme eller så. Och så tunnelbana hem. Laga lite mat. Skriva det här inlägget. Och nu sova lite kanske. Japp. Hej!
Publicerat i New York
#1 / / Wivianne:

Så kul att läsa vad du är med om. Kommer följa dina äventyr. KRAMIZZ från farmor.