St Patrick's day

I fredags vaknade jag klockan 5 på morgonen tack vare jetlag. Jag har aldrig varit en morgonmänniska så helt ärligt har jag inget emot det, dock så vågade jag inte gå upp då eftersom att jag var rädd för att väcka Sheri som jag bor hos. Iallafall! Klockan 11 befann jag mig på 5th avenue för att se St Patrick's day parade! Det var Daniel som tipsade mig om det och alltså wow, det var verkligen Amerika i ett nötskal. Det bara osade patriotism (och en hel del alkohol) från alla dessa grönklädda amerikaner.
 
Paraden höll nog på i nästan sex timmar men jag orkade med kanske 45 minuter innan jag smet in på Victoria's Secret för att kika på utställningen på översta våningen. Sen tog jag tunnelbanan ner till 14e gatan, köpte en SÅ god empanada på Gansevoort Market och traskade hem för att packa. Klockan fyra befann jag mig på Citi Banks huvudkontor på Greenwich Street nere i Financial District där jag mötte upp Dan (som är min mammas kusin) och åkte hem till hans familj i Mount Kisco ungefär 40 min norr om NYC. På kvällen gick vi (Dan, hans fru Kerry och hans döttrar Amelia och Greta) ut och drack margaritas och käkade tacos på ett mysigt ställe i närheten som heter Truck. Somnade sen i soffan till ljudet av en film. Slut på fredag!
Publicerat i New York